Ik heb zo waanzinnig gedroomd

Dit is de titel van onze droom om nog eens op tv te komen met het koor Mozaïek. En ja onlangs hebben we de gelegenheid gehad om onze droom werkelijk te maken.

Na dat we een mailtje hadden ontvangen van RTL-4 met de vraag of wij mee wilde werken aan een openingsmoment van de show Nummer 1 van Paul de Leeuw. Nu dit viel in goede aarde binnen het koor en hebben we besloten om hier verder mee te gaan.

Na dit besluit is alles in een stroomversnelling gekomen en de mail, Whatsappje en telefoontjes stonden niet stil. Uiteindelijk was het duidelijk, wij zouden de refreinen zingen van” ik heb zo waanzinnig gedroomd en op een onbewoond eiland” en O, ja er was nog een klein dingetje we zouden ons in de kleding moeten steken van de jaren ’70 ’80. Maar daar zou in voorzien worden.

Maar al deze zaken moesten er even tussendoor omdat we op dit moment druk bezig zijn met ons mooie kerstrepertoire in te studeren voor de komende kerstperiode. Maar dankzij een enthousiast koor was het geen probleem en hebben we alles snel uit het hoofd kunnen leren.

Op 29 oktober was het dan zo ver we werden om 16.00 uur opgehaald met een bus en zijn we met 35 personen van het koor naar Almere gereden. Onze buschauffeur was toevallig ook een zanger die in een ander koor zingt en dus al een beetje op de hoogte is wat er kan gebeuren als je 35 koorleden in een bus zet. Onderweg hebben we nog even goed geoefend en natuurlijk heel veel andere liedjes gezongen die enthousiast door de bus gingen.

Om 17.50 uur kwamen we in Almere aan, waar de opnames waren, en we konden als gevolg van de files onderweg direct aan de slag, omkleden in de nieuw gemaakte pakken en daarna de sound check. Daarna moesten we wachten op het begin van de show. Gedurende deze tijd kregen we een heerlijk lopend buffet aangeboden en dat hebben we ons laten welgevallen.

Inmiddels was het 20.00 uur en stonden we achter de schermen klaar met een portie gezonde spanning, maar deze werd snel weggenomen door Paul de Leeuw toen hij bij ons kwam staan.

Ja en toen ging het doek op en moesten we snel en vrolijk naar ons toegewezen plekje lopen. Op het moment dat de muziek begon moesten wij inzetten en hebben met heel veel enthousiasme de refreinen gezongen. Vervolgens gingen we via de achterzijde het podium af en hebben we de rest van de show in een andere ruimte kunnen volgen. Hierbij zijn we zeker niet vergeten, lekker wat te drinken en gezellig het verloop van de show gevolgd, welke op zaterdag 9 november is uitgezonden op RTL-4.

Met het koor zijn ook onze muzikanten en technische ondersteuning meegegaan en zij konden de show volgen zittende tussen het publiek. Na afloop van de opnames stond de bus voor de deur klaar en gingen we moe, voldaan en een ervaring rijker met de bus terug naar Zoetermeer.

Nu dit was een waanzinnige droom van het koor Mozaïek welke werkelijkheid is geworden, zou je ook bij dit gezellige koor uit Zoetermeer willen zingen dan ben je van harte welkom. Neem hiervoor contact met ons op via de mail en dan komen wij in actie. koormozaiek@yahoo.com